7.5 C
Brno
Úterý, 3 prosince, 2024
DomůAuto MotoHyundai Kona Electric – Za aerodynamiku

Hyundai Kona Electric – Za aerodynamiku

Design Kony byl od počátku jedinečný. A v případě elektrické verze je nyní ještě více svá a moderní. Zejména díky velkému přednímu nárazníku. Ten absentuje jakoukoli atrapu masky chladiče a ční v něm poměrně velký asymetricky umístěný otvor pro nabíjení. Nyní se Kona ještě může navíc pochlubit rozměrnějšími předními světlomety se standardně dodávanou LED technologií. Kona poskytuje uvnitř velmi slušný prostor, při normálních nárocích budete spokojeni a vůbec se nebudete muset omezovat. Dokonce si budete pochvalovat i odkládací prostory. Výtku bych měl akorát ke kvalitě plastů, protože jsou tvrdé i na vysoce exponovaných místech a některé mají i ostřejší hrany. Pro elektromobily je příznačné, že samotná základní výbava je často zbytečně vysoká. Nově nižší stupeň výbavy již od základu přináší takové prvky, jako jsou elektricky ovládaná přední sedadla, velkou obrazovku infotainmentu či audiosystém Krell… Je sporné, zda nebylo dostatek takových zákazníků, kteří by alespoň při slabší verzi Kony, kterou i my testujeme oželeli výbavu a na oplátku by dostaly levnější auto. Koneckonců jde o model, který aktuálně představuje vstupní bránu do světa e-pohonu.

Po prvních momentech za volantem jsem zůstal úplně odrovnaný, a to v dobrém. Díky slušné porci točivého momentu se opravdu i slabší verzi Kony chce jezdit dynamicky. Podvědomě jsem se chvíli mylně domníval, že sedlům silnější ze dvou dostupných verzí pohonu s delším dojezdem. Až pohled na dojezd při plném nabití (papírově 306 km) po prvních minutách opojení prozradil skutečný výkon soustavy. Když se vám náhodou nechce pravidelně akcelerovat, tak v režimu Eko nebo Eko+ vás odmění slušným dojezdem a minimální spotřebou elektřiny. Při využívání zásad efektivní jízdy v letním městě se mi podařilo odjet opravdu slušné parametry, dokonce nad rámec papírových hodnot – xxx km. Nejsilnější stupeň zpomalování musíte po nastartování nastavit vždy manuálně, ale mírnější stupně rekuperace se mění automaticky při navolení módu, ale samozřejmě manuální nastavení pádýlky pod volantem zůstává nadále ve hře.

Stručně

Co je třeba uznat

Slušná porce točivého momentu.
Co nám chybělo

Měkké plasty na exponovaných místech.
Co nás překvapilo

Elektricky nastavitelná sedadla vždy v základu.

Předchozí článek
Další článek
- Komerční sdělení -pr clanky

Nejnovější články